Разработка урока по теме «Времена года»
Subject: English
Form: The V‑th
Topic: Round the Year
Type: Mixt
Objectives:
- Describing and comparing the months of the year
- Talking about the weather
- Talking about the seasons of the year
- Describing the seasons orally and in written form
Forms and methods of the work: reading, writing, oral work, individual/frontal work, questionnaire, creativity, essay, description, work on the board, work with the textbook, work with pictures and flash-cards.
Evaluation: oral questionnaire, exercise.
Stages of the lesson (этапы урока) |
Teacher’s activity (деятельность учителя) |
Pupils’ activity (деятельность учеников) |
Evaluation (оценивание) |
Organization moment | -Good morning, children! How are you today? What date is it today? Put it down in your copy-books. | Ребята приветствуют учителя, отвечают на вопросы, записывают число в тетради. | |
Homework control | You had to do task 1. Match the words with their definitions. Let us check it up. | Проверяют домашнее упражнение вместе с учителем. | Оценивание домашнего задания. |
The new topic |
Прежде, чем приступить к теме о временах года, можно начать с наводящих вопросов: What season is it now? How is the weather today? Name the months of the year. Thank you. Today we’ll have a voyage “Round the Year”. Write the topic in your copy-books. Учитель объявляет тему и цели урока. Now you get some flash-cards with the questions and answer them orally: · Which month is the coldest? · Which month is the hottest? · When do we have harvest time? · Which month is the shortest? You have exercise 2. Read and translate the sentences. Let’s remember the months again. Словарная работа Words of the topic. Repeat the words after me, put them down, and read them. Make up word-combinations and sentences with them. |
Отвечают на вопросы учителя. Записывают тему в тетради. Слушают учителя. Получают карточки с вопросами, устно отвечают на них. Читают и переводят предложения, повторяют месяца года на английском. Работают с новыми словами: повторяют за учителем, сами читают слова, переводят, составляют словосочетания и предложения. |
Устные ответы Устные ответы Письменное задание |
Actualization of the knowledge |
Работа в группах Одна группа получает названия времен года, другая – названия месяцев. Выберите слова из предложенных, которые характеризуют времена года и месяцы. Работа с учебником Exercise 5. Read the sentences, translate them and point out the adjectives which describe weather: It is cloudy in September. It is wet in March. Exercise 6 on the board. Read the sentences, choose the adjectives from my table and put it in the blank: Answer the question: What is your favorite season and why? Individual work: Write an essay on the topic: “My Favorite Season” Read the essays. Look at the pictures and name the holidays and the seasons the take place in. |
Выполняют задание в письменной форме. Читают предложения, переводят их, называют те прилагательные, которые описывают погоду Работают у доски. Заполняют предложения нужными прилагательными. Устно отвечают на вопрос о любимом времени года. Самостоятельная работа. Эссе «Мое любимое время года». Зачитывают эссе. Называют праздники и соответствующие им времена года на картинках. |
Самостоятельная письменная работа Устные ответы Устные ответы Эссе Умение работать по картинкам |
Homework |
What season is it now? What holidays come soon? You have to write letters to Father Frost. Some of you have to write sentences with the new words. |
Отвечают на вопросы учителя. Записывают домашнее задание Задают вопросы |
|
Evaluation |
What did you learn today? Did you like our lesson? Comment on the marks Thank you! Good bye! |
Отвечают на вопросы Комментирование оценок |
Оценка за деятельность на уроке |