Конспект урока по английскому языку для 5 класса по теме «времена года»

Разработка урока по теме «Времена года»

Sub­ject: Eng­lish

Form: The V‑th

Top­ic: Round the Year

Type: Mixt

Objec­tives:

  • Describ­ing and com­par­ing the months of the year
  • Talk­ing about the weath­er
  • Talk­ing about the sea­sons of the year
  • Describ­ing the sea­sons oral­ly and in writ­ten form

Forms and meth­ods of the work: read­ing, writ­ing, oral work, individual/frontal work, ques­tion­naire, cre­ativ­i­ty, essay, descrip­tion, work on the board, work with the text­book, work with pic­tures and flash-cards.

Eval­u­a­tion: oral ques­tion­naire, exer­cise.

Stages of the les­son (этапы урока)

Teacher’s activ­i­ty

(деятельность учителя)

Pupils’ activ­i­ty

(деятельность учеников)

Eval­u­a­tion (оценивание)
Orga­ni­za­tion moment -Good morn­ing, chil­dren! How are you today? What date is it today? Put it down in your copy-books. Ребята приветствуют учителя, отвечают на вопросы, записывают число в тетради.
Home­work con­trol You had to do task 1. Match the words with their def­i­n­i­tions. Let us check it up. Проверяют домашнее упражнение вместе с учителем. Оценивание домашнего задания.
The new top­ic

Прежде, чем приступить к теме о временах года, можно начать с наводящих вопросов:

What sea­son is it now? How is the weath­er today? Name the months of the year.

Thank you. Today we’ll have a voy­age “Round the Year”. Write the top­ic in your copy-books.

Учитель объявляет тему и цели урока.

Now you get some flash-cards with the ques­tions and answer them oral­ly:

·         Which month is the cold­est?

·         Which month is the hottest?

·         When do we have har­vest time?

·         Which month is the short­est?

You have exer­cise 2. Read and trans­late the sen­tences. Let’s remem­ber the months again.

Словарная работа

Words of the top­ic. Repeat the words after me, put them down, and read them. Make up word-com­bi­na­tions and sen­tences with them.

Отвечают на вопросы учителя.

Записывают тему в тетради.

Слушают учителя.

Получают карточки с вопросами, устно отвечают на них.

Читают и переводят предложения, повторяют месяца года на английском.

Работают с новыми словами: повторяют за учителем, сами читают слова, переводят, составляют словосочетания и предложения.

Устные ответы

Устные ответы

Письменное задание

Actu­al­iza­tion of the knowl­edge

Работа в группах

Одна группа получает названия времен года, другая – названия месяцев.

Выберите слова из предложенных, которые характеризуют времена года и месяцы.

Работа с учебником

Exer­cise 5. Read the sen­tences, trans­late them and point out the adjec­tives which describe weath­er:

It is cloudy in Sep­tem­ber.

It is wet in March.

Exer­cise 6 on the board. Read the sen­tences, choose the adjec­tives from my table and put it in the blank:

Answer the ques­tion:

What is your favorite sea­son and why?

Indi­vid­ual work:

Write an essay on the top­ic: “My Favorite Sea­son”

Read the essays.

Look at the pic­tures and name the hol­i­days and the sea­sons the take place in.

Выполняют задание в письменной форме.

Читают предложения, переводят их, называют те прилагательные, которые описывают погоду

Работают у доски. Заполняют предложения нужными прилагательными.

Устно отвечают на вопрос о любимом времени года.

Самостоятельная работа. Эссе «Мое любимое время года».

Зачитывают эссе.

Называют праздники и соответствующие им времена года на картинках.

Самостоятельная письменная работа

Устные ответы

Устные ответы

Эссе

Умение работать по картинкам

Home­work

What sea­son is it now? What hol­i­days come soon?

You have to write let­ters to Father Frost. Some of you have to write sen­tences with the new words.

Отвечают на вопросы учителя.

Записывают домашнее задание

Задают вопросы

Eval­u­a­tion

What did you learn today?

Did you like our les­son?

Com­ment on the marks

Thank you!

Good bye!

Отвечают на вопросы

Комментирование оценок

Оценка за деятельность на уроке

Ссылка на основную публикацию